Aptaujas rezultātu plakāts

No 2024. gada 15. janvāra līdz 2024. gada 4. februārim notika Jēkabpils novada iedzīvotāju aptauja, kuras ietvaros respondentiem lūdza novērtēt pašvaldības darbu, kā arī sniegt atbildes uz citiem pašvaldības interesējošiem jautājumiem.

Anketa elektroniskā formātā bija pieejama tīmekļvietnē www.jekabpils.lv, pašvaldības sociālajā tīklā Facebook un tā tika nosūtīta Jēkabpils novada skolām uz e-pastu, lai iesaistītu jauniešus, bet drukātā formātā tā bija pieejama Jēkabpils novada pašvaldības informatīvā izdevuma "Jēkabpils Novada Vēstis" 2024. gada janvāra numurā Nr.1 (31). Aptauja bija anonīma, un tās rezultāti tiks izmantoti tikai apkopotā veidā.

Kopā aptaujā piedalījās 284 respondenti, no kuriem 9 aptauju iesniedza papīra formātā.

Aptaujas laikā tika anketēti dažāda vecuma Jēkabpils novada iedzīvotāji. Visvairāk aptaujas anketu aizpildījuši respondenti vecumā no 35-49 gadiem (31%), savukārt vismazāk respondenti - vecumā 65 gadi un vairāk (7%)  (skatīt 1. attēlu).

1. attēls. Respondentu vecumu sadalījums

 Uz anketas jautājumiem atbildi sniedza 88 (32%) vīrieši un 187 (68%) sievietes (skatīt 2. attēlu).

2. attēls. Respondentu dzimuma sadalījums

Lai aptvertu plašāku iedzīvotāju mērķa grupu un viedokļus, tika anketēti iedzīvotāji ar dažādām nodarbošanās iespējām (skatīt 3. attēlu). Pēc nodarbošanās 98 (35%)  no aptaujas dalībniekiem ir norādījuši, ka pārstāv valsts/pašvaldības iestāžu darbiniekus, 56 (20%) ir skolēni, 52 (18%) ir privātā uzņēmuma darbinieki/ces un 23 (8%) ir uzņēmēji. Tāpat anketas aizpildīšanā piedalījušies mājsaimnieki/ces 15 (5%), pašnodarbinātas personas 11 (4%), pensionāri 10 (3%), studenti 2 (1%) un 17 (6%) citas iedzīvotāju grupas.

3. attēls. Respondentu nodarbošanās sadalījums

Pēc norādītās dzīvesvietas visvairāk anketu aizpildījuši Jēkabpils pilsētas iedzīvotāji 95 (36%), kam seko Salas pagasta iedzīvotāji  43 (15%), Viesītes pilsētas iedzīvotāji  24 (9%) un Zasas pagasta iedzīvotāji 19 (7%) (skatīt 4. attēlu). Kopumā novadu veido trīs pilsētas: Aknīste, Jēkabpils un Viesīte un 22 pagasti: Aknīstes, Asares, Gārsenes pagasti, Ābeļu, Dignājas, Dunavas, Kalna, Leimaņu, Rubenes un Zasas pagasti, Atašienes, Krustpils, Kūku, Mežāres, Variešu un Vīpes pagasti, Salas un Sēlijas pagasti un Elkšņu, Rites, Saukas un Viesītes pagasti.

4. attēls. Respondentu dzīvesvietas sadalījums

52% jeb 148 no aptaujas dalībniekiem snieguši atbildi un pamatojumu, ka drīzāk ir apmierināti ar dzīvi Jēkabpils novadā, savukārt 18% jeb 51  - ir neapmierināti ar dzīvi Jēkabpils novadā (skatīt 5. attēlu).

5. attēls. Respondentu apmierinātība ar dzīvi Jēkabpils novadā

Norādot informācijas avotus, no kuriem iedzīvotāji visbiežāk iegūst informāciju par Jēkabpils novada pašvaldības darbu, biežāk minētie ir pašvaldības sociālie tīkli (Facebook, Youtube, Draugiem, Linkedin, Twitter, Instagram) - 124 (44%), Oficiālā pašvaldības mājas lapa www.jekabpils.lv – 52 (18%), Jēkabpils novada pašvaldības informatīvais izdevums "Jēkabpils novada vēstis" – 50 (18%), draugi, radi, kolēģi un paziņas -39 (14%), apmeklējot pašvaldību klātienē (Klientu apkalpošanas centrs (KAC)) un pa pašvaldības oficiālo tālruni vai e-pastā - 3 (1%) un citi 13 (5%) (skatīt 6. attēlu).

6. attēls. Respondentu izmantotie informācijas avoti

Pašvaldības darbu pēdējo 3 gadu laikā iedzīvotāji visbiežāk vērtēja kā drīzāk apmierinošu – 124 respondenti (44%), savukārt kā neapmierinošu- 67 (24%). Tam seko apmierinošs vērtējums – 41 (14%), drīzāk neapmierinošs – 39 (13%) un nav viedokļa  - 13 (5%) (skatīt 7. attēlu).

7. attēls. Respondentu vērtējums par Jēkabpils novada pašvaldības darbu pēdējo 3 gadu laikā

Pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem visbiežāk vērtēja kā drīzāk apmierinošu – 100 respondenti (35%), savukārt kā neapmierinošu  - 79 (28%). Tam seko drīzāk neapmierinošs vērtējums – 47 (17%), apmierinošs – 40 (14%) un nav viedokļa  - 18 (6%) (skatīt 8. attēlu).

8. attēls. Respondentu apmierinātība ar pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt ieteikumus pašvaldības darba uzlabošanai. Pamatojoties uz iedzīvotāju sniegtajiem ieteikumiem, desmit visbiežāk minētie ieteikumi ir šādi:

  1. Uzlabot komunikāciju ar iedzīvotājiem, aktīvāk informēt par plāniem un lēmumiem, kā arī uzklausīt iedzīvotāju viedokli.
  2. Vairāk uzmanības pievērst lauku teritoriju attīstībai un iedzīvotāju vajadzībām laukos.
  3. Samazināt birokrātiju un izmantot nodokļu naudu efektīvāk, pievēršoties pamatafunkcijām un novada attīstībai.
  4. Nodrošināt atklātību un pārredzamību pašvaldības darbībā, iekļaujot iedzīvotājus lēmumu pieņemšanas procesā.
  5. Palielināt atbalstu lauku teritoriju infrastruktūrai un iedzīvotāju labklājībai, ne tikai koncentrējoties uz pilsētu.
  6. Samazināt darbinieku birokrātiju un optimizēt personāla skaitu, pievēršot uzmanību kompetences un efektivitātes paaugstināšanai.
  7. Nodrošināt kvalitatīvus pakalpojumus visā novada teritorijā, ne tikai pilsētā.
  8. Uzlabot ceļu infrastruktūru un vairāk rūpēties par ceļu uzturēšanu, it īpaši lauku teritorijās.
  9. Veicināt sadarbību un iesaistīt iedzīvotājus, īpaši jauniešus, kā arī ņemt vērā viņu viedokli un vajadzības.
  10. Rūpēties par sociālo un kultūras infrastruktūru, nodrošinot piemērotus pakalpojumus un resursus, lai visi iedzīvotāji varētu pilnvērtīgi piedalīties sabiedriskajā dzīvē.

Izvērtējot apmierinātību ar Jēkabpils novada pašvaldības infrastruktūras jomas nodrošinājuma kvalitāti, itin visas izglītības jomas biežāk novērtētas kā apmierinošas (apkopojot vērtējumu “apmierina” un “drīzāk apmierina”), kā neapmierinošas (“neapmierina” un “drīzāk neapmierina”). Visvairāk respondentu norādījuši, ka apmierina pirmsskolas izglītība (kopā vērtējums “apmierina” un “drīzāk apmierina” – 208) (skatīt 9. attēlu).

9. attēls. Respondentu novērtējums par izglītības jomas nodrošinājuma kvalitāti

Izvērtējot apmierinātību ar Jēkabpils novada pašvaldības sociālās un veselības jomas nodrošinājuma kvalitāti, itin visas šīs jomas biežāk novērtētas kā apmierinošas (apkopojot vērtējumu “apmierina” un “drīzāk apmierina”), kā neapmierinošas (“neapmierina” un “drīzāk neapmierina”). Visvairāk respondentu norādījuši, ka apmierina Jauniešu iespējas (Jauniešu dome, brīvprātīgais darbs, jauniešu telpas-Jauniešu centri) (kopā vērtējums “apmierina” un “drīzāk apmierina” – 137) , savukārt visvairāk neapmierina veselības aprūpe (kopā vērtējums (“neapmierina” un “drīzāk neapmierina”) -155  (skatīt 10. attēlu).

10. attēls. Respondentu novērtējums par sociālās un veselības jomas nodrošinājuma kvalitāti

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt ieteikumus pašvaldības Sociālās un veselības jomas uzlabošanas nodrošināšanai.  Pamatojoties uz apkopotajiem komentāriem, desmit galvenie ieteikumi pašvaldības darba uzlabošanai ir:

  1. Saglabāt lauku skolas un uzlabot to infrastruktūru: Daudzi iedzīvotāji uzskata, ka lauku skolas ir būtiskas, un tās nevajadzētu likvidēt vai apvienot. Vajadzētu nodrošināt, lai bērniem un jauniešiem būtu pieejama kvalitatīva izglītība arī lauku teritorijās, un tas ietver arī labvēlīgu skolas vidi un aprīkojumu.
  2. Uzlabot veselības aprūpes pieejamību: Vairāki iedzīvotāji norāda uz problēmām ar ārstu pieejamību un garām rindām pie medicīnas speciālistiem. Nepieciešams uzlabot veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību lauku teritorijās, kā arī nodrošināt, lai cilvēkiem būtu vieglāk piekļūt medicīniskajai palīdzībai.
  3. Piesaistīt un uzturēt kvalitatīvus speciālistus: Daži ieteikumi liecina par nepieciešamību piesaistīt un uzturēt kvalitatīvus profesionāļus, piemēram, skolotājus un medicīnas darbiniekus. Tas varētu ietvert gan finansiālu motivāciju, gan citus pasākumus, lai padarītu šīs profesijas pievilcīgākas un noturīgākas.
  4. Palielināt sociālās palīdzības pieejamību: Nepieciešams vairāk resursu un uzmanības veltīt sociālajai jomai, nodrošinot palīdzību bērniem, jauniešiem un iedzīvotājiem ar īpašiem sociālajiem un medicīniskajiem vajadzībām.
  5. Uzlabot komunikāciju ar iedzīvotājiem: Nepieciešams uzlabot pašvaldības komunikāciju ar iedzīvotājiem un nodrošināt skaidrību par pieejamajiem pakalpojumiem un resursiem.
  6. Palielināt sadarbību ar profesionāļiem un speciālistiem: Nepieciešams piesaistīt un uzturēt prasmīgus un zinošus cilvēkus, kuri var sniegt kvalitatīvus pakalpojumus gan izglītības, gan veselības jomā.
  7. Uzlabot pilsētas infrastruktūru un pakalpojumu pieejamību: Nepieciešams investēt pilsētas un lauku teritoriju infrastruktūrā, nodrošinot pieejamus un kvalitatīvus pakalpojumus, piemēram, aptiekas, medicīnas punktus un izklaides iespējas.
  8. Uzlabot darbinieku darba kvalitāti un motivāciju: Nepieciešams veikt pasākumus, lai uzlabotu darbinieku motivāciju un prasmes, nodrošinot pienācīgas darba apstākļus un atbilstošu atalgojumu.
  9. Piesaistīt jaunus speciālistus un resursus: Nepieciešams piesaistīt jaunus un kvalitatīvus speciālistus un resursus, kas varētu uzlabot pašvaldības pakalpojumu kvalitāti un efektivitāti.
  10. Palielināt iedzīvotāju līdzdalību un iesaistīšanos: Nepieciešams veicināt iedzīvotāju iesaistīšanos un līdzdalību pašvaldības darbā, nodrošinot iespējas piedalīties lēmumu pieņemšanā un pasākumu veidošanā, kas ietekmē viņu dzīvi un labklājību.

Izvērtējot apmierinātību ar Jēkabpils novada pašvaldības infrastruktūras jomas nodrošinājuma kvalitāti, itin visas šīs jomas biežāk novērtētas kā apmierinošas (“apmierina” un “drīzāk apmierina”). Visvairāk respondentu norādījuši, ka apmierina Ūdensapgādes pakalpojumi un kanalizācijas pakalpojumi (176), savukārt visvairāk neapmierina Ceļu un ielu infrastruktūra pagastos (kopā vērtējums (“neapmierina” un “drīzāk neapmierina”) - 162)  (skatīt 11. un 12. attēlu).

11. attēls. Respondentu novērtējums par infrastruktūras jomas nodrošinājuma kvalitāti

12. attēls. Respondentu novērtējums par infrastruktūras jomas nodrošinājuma kvalitāti

Izvērtējot apmierinātību ar Jēkabpils novada pašvaldības uzņēmējdarbības un tūrisma jomas nodrošinājuma kvalitāti, itin visas šīs jomas biežāk novērtētas kā apmierinošas (“apmierina” un “drīzāk apmierina”). Visvairāk respondentu norādījuši, ka neapmierina Publisko teritoriju labiekārtojums (parki, apstādījumi) (190), savukārt visvairāk neapmierina Uzņēmējdarbības vide, atbalsts uzņēmējdarbībai, nodarbinātības veicināšana (kopā vērtējums (“neapmierina” un “drīzāk neapmierina”) - 98)  (skatīt 13. attēlu).

13. attēls. Respondentu novērtējums par uzņēmējdarbības un tūrisma jomas nodrošinājuma kvalitāti

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt ieteikumus pašvaldības infrastruktūras, uzņēmējdarbības un tūrisma jomas uzlabošanas nodrošināšanai. Pamatojoties uz sniegto informāciju, desmit galvenie ieteikumi infrastruktūras, uzņēmējdarbības un tūrisma jomā ir:

  1. Sakārtot ceļus un infrastruktūru lauku teritorijās: Uzlabot ceļu kvalitāti un infrastruktūru arī ārpus pilsētas robežām, lai nodrošinātu drošu satiksmi visiem iedzīvotājiem un uzņēmējiem.
  2. Piesaistīt investīcijas un dažādot uzņēmējdarbību: Aktīvi meklēt investīcijas un veicināt uzņēmējdarbības dažādošanu, lai veicinātu ekonomikas izaugsmi un darbavietu radīšanu.
  3. Pilnveidot tūrisma infrastruktūru un pasākumus: Attīstīt tūrisma infrastruktūru, tai skaitā veidot atpūtas un izklaides iespējas gan pilsētā, gan lauku teritorijās, kā arī organizēt tematiskus pasākumus, kas piesaistītu tūristus.
  4. Veidot pievilcīgu vidi un pasākumus pilsētā: Rūpēties par pilsētas estētisko izskatu, veidojot publiskus telpu un pasākumus, kas padara to pievilcīgu gan iedzīvotājiem, gan tūristiem.
  5. Uzlabot sabiedrisko transporta maršrutu: Nodrošināt efektīvu sabiedrisko transportu, lai uzlabotu mobilitāti.
  6. Atbalstīt mazos uzņēmumus: Nodrošināt atbilstošu atbalstu mazajiem uzņēmumiem, piemēram,  piesaistīt ekspertus, kuri palīdzētu attīstīt uzņēmējdarbību un arī tūrismu.
  7. Rūpēties par vides un infrastruktūras kvalitāti: Sakoptas pilsētas un lauku teritorijas, kā arī nodrošināt labu infrastruktūras kvalitāti, tostarp ūdensapgādi un kanalizāciju.
  8. Piesaistīt investīcijas lauku teritorijās: Veikt pasākumus, lai piesaistītu investīcijas un uzlabotu infrastruktūru arī lauku teritorijās, ne tikai pilsētās.
  9. Atbalstīt jaunrades projekti un inovācijas: Veicināt jaunrades projektus un inovācijas, kas varētu veicināt ekonomisko izaugsmi un uzņēmējdarbības dažādošanu.
  10. Palielināt pārredzamību un saziņu ar iedzīvotājiem: Nodrošināt labu saziņu ar iedzīvotājiem un uzņēmējiem par veiktajiem pasākumiem, kā arī nodrošināt pārredzamību par finanšu līdzekļu izlietojumu un projektiem.

Izvērtējot apmierinātību ar Jēkabpils novada pašvaldības kultūrvides, sporta, bibliotēku un dzīves vides jomas nodrošinājuma kvalitāti, itin visas šīs jomas biežāk novērtētas kā apmierinošas (“apmierina” un “drīzāk apmierina”). Visvairāk respondentu norādījuši, ka apmierina Bibliotēku sniegtie pakalpojumi un pieejamība (225), savukārt visvairāk neapmierina Mājokļu kvalitāte un pieejamība (kopā vērtējums (“neapmierina” un “drīzāk neapmierina”) - 122)  (skatīt 14. attēlu).

14. attēls. Respondentu novērtējums par kultūrvides, sporta, bibliotēku un dzīves vides jomas nodrošinājuma kvalitāti

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt ieteikumus pašvaldības kultūrvides, sporta, bibliotēku un dzīves vides jomas uzlabošanas nodrošināšanai. Pēc apkopotajiem ieteikumiem izceļas pieci galvenie virzieni un jomas, kurās iedzīvotāji vēlētos redzēt uzlabojumus:

  1. Kultūras pasākumi: Nepieciešams nodrošināt kvalitatīvus un daudzveidīgus kultūras pasākumus visās pilsētas un pagastu teritorijās, iekļaujot koncertus, izrādes, un citas aktivitātes, kas interesētu gan jauniešus, gan pieaugušos.
  2. Sporta nodarbības un pasākumi: Pieprasījums pēc sporta nodarbībām un pasākumiem ir liels, it īpaši ģimenes ar bērniem vēlas vairāk sporta iespēju. Vajadzīga daudzveidīga piekļuve dažādiem sporta veidiem un iespējām visās vecuma grupās.
  3. Sabiedriskā kārtība un drošība: Vairāk uzmanības jāpievērš sabiedriskās kārtības nodrošināšanai, it īpaši pēc 19:00 vakarā, lai cilvēkiem nebūtu bail iziet uz ielām. Nepieciešams uzlabot pašvaldības policijas darbu, nodrošinot efektīvāku uzraudzību un reaģēšanu uz iedzīvotāju ziņotajiem gadījumiem, lai uzlabotu sabiedriskās kārtības un drošības situāciju.
  4. Bibliotēku un kultūras iestāžu attīstība: Nepieciešams modernizēt un pilnveidot bibliotēku un kultūras iestāžu darbību, lai tās būtu pieejamākas un piesaistošākas iedzīvotājiem visos novada reģionos.
  5. Dzīves vides kvalitāte: Ir vajadzīgi uzlabojumi dzīves vides infrastruktūrā un pasākumos, lai cilvēkiem būtu pieejamas labākas atpūtas iespējas, piemēram, pilsētā un laukos jārīko vairāk pasākumu un jāuzlabo publiskās telpas.

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt viedokli kādu pakalpojumu un iespēju visvairāk pietrūkst Jēkabpils novadā. Pamatojoties uz sniegto informāciju, apkopoti desmit galvenās pakalpojumu un iespēju jomas, kas visvairāk pietrūkst Jēkabpils novadā:

  1. Izklaides un atpūtas iespējas: Peldbaseins, nepieciešamība pēc moderna peldbaseina un SPA centra, kinoteātra, boulingsa, SPA un citu izklaides vietu trūkums, it īpaši ģimenēm ar bērniem.
  2. Veselības pakalpojumu pieejamība: Nepieciešamība pēc dažādiem medicīnas pakalpojumiem un speciālistu pieejamība, kā arī pēc ģimenes ārstu praksēm un kvalitatīvas veselības aprūpes.
  3. Aptieku un pasta pakalpojumi: Nepieciešamība pēc vairāk aptiekām un pasta nodaļām.
  4. Darba iespējas: Nepieciešamība pēc darbavietām un uzņēmējdarbības attīstības.
  5. Zobārsta pakalpojumi: Nepieciešamība pēc pieejama zobārsta gan pieaugušajiem, gan bērniem.
  6. Ielu un ceļu infrastruktūras uzlabošana pagastos: Uzlabot ielu un ceļu kvalitāti pagastos
  7. Kultūras pasākumi: Nepieciešams nodrošināt kvalitatīvus un daudzveidīgus kultūras pasākumus visās pilsētas un pagastu teritorijās, iekļaujot koncertus, izrādes, un citas aktivitātes, kas interesētu gan jauniešus, gan pieaugušos.
  8. Sporta nodarbības un pasākumi: Pieprasījums pēc sporta nodarbībām un pasākumiem ir liels, it īpaši ģimenes ar bērniem vēlas vairāk sporta iespēju. Vajadzīga daudzveidīga piekļuve dažādiem sporta veidiem un iespējām visās vecuma grupās.
  9. Kvalitatīva ēdināšana: Nepieciešamība pēc vairāk ēdināšanas iespējām visā novadā.
  10. Komunikācija ar pašvaldību un sabiedriskās pakalpojumu kvalitāte: Nepieciešamība pēc efektīvākas komunikācijas pašvaldībai ar iedzīvotājiem un labākas sabiedriskās pakalpojumu kvalitātes.

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt viedokli kādus pašvaldības darbus pēdējo 3 gadu laikā Jūs vērtējat īpaši atzinīgi. Apkopojot iedzīvotāju sniegtās atbildes vairākums nevarēja īpaši atzinīgi novērtēt ne vienu darbu.  Šeit ir desmit pašvaldību darbi, ko pārējie iedzīvotāji pēdējo 3 gadu laikā īpaši vērtē atzinīgi:

  1. Reakcija plūdu gadījumā un komunikācija ar iedzīvotājiem: Pašvaldība labi tika galā ar plūdu novēršana un seku likvidēšanu, kā arī savlaicīgi nodrošināja aktuālo informāciju iedzīvotājiem.
  2. Ielu labiekārtošana un infrastruktūras sakārtošana: Daudzviet tiek novērtēti ceļu remonti, ielu apgaismojuma uzlabošana un citi infrastruktūras sakārtošanas darbi.
  3. Pilsētas labiekārtošana un zaļo zonu uzlabošana: Dažās pašvaldībās ir novērtēti darbi saistībā ar pilsētas labiekārtošanu un zaļo zonu uzlabošanu, piemēram, parku sakopšana un apkārtnes sakārtošana.
  4. Kultūras pasākumi: Atzinīgi tiek vērtēti rīkotie kultūras pasākumi.
  5. Aizsargdambja pārbūve: Pozitīvi tiek vērtēta aizsargdambja pārbūve, jo tā sniedz drošības garantijas pret plūdiem un nodrošina apkārtējās teritorijas aizsardzību.
  6. Gājēju ceļu tīkla izveide un ieviešana: Iedzīvotāji vērtē gājēju ceļu tīkla izveidi un ieviešanu pozitīvi, jo tās var uzlabot drošību un pieejamību gājējiem, nodrošinot drošu infrastruktūru pastaigām un fiziskajai aktivitātei. Šāda infrastruktūra ir īpaši nozīmīga pilsētās, kur transporta līdzekļu satiksme ir intensīva.
  7. Ielu apgaismojumu uzlabošana, pārbūve: Ielu apgaismojuma uzlabošana tiek novērtēta kā svarīgs pasākums, kas nodrošina drošību un komfortu gan iedzīvotājiem, gan transporta dalībniekiem.
  8. Ģimnāzijas un skolu renovācija: Dažviet ir novērtēta skolu un ģimnāzijas renovācija, kas veicina izglītības iestāžu labiekārtošanu.
  9. Sporta halles nodošanu ekspluatācijā: Šis pasākums var tikt vērtēts atzinīgi, jo tas nodrošina labākus sporta un aktīvās atpūtas iespējas vietējiem iedzīvotājiem.
  10. Brīvpusdienas bērniem, saldumu paciņas pirmsskolas vecuma bērniem uz Ziemassvētkiem: Šāda veida pasākumi tiek vērtēti kā pozitīva iniciatīva, kas veicina bērnu labklājību un priekšrocības.

Aptaujas dalībniekiem tika dota iespēja brīvi izteikties ar atvērtā jautājuma palīdzību un sniegt viedokli kādus steidzamākos darbus/attīstības jomas pašvaldībai jārisina primāri. Pēc iedzīvotāju atsauksmēm Jēkabpils novadā ir vairākas steidzamās darbības un attīstības jomas, kuras pašvaldībai primāri jārisina:

  1. Ceļu kvalitāte un infrastruktūras uzlabošana gan pilsētā, gan lauku teritorijās.
  2. Izglītības sistēmas reforma un skolu saglabāšana, lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītību visās novada teritorijās.
  3. Aizsargdambja pārbūve, lai varētu uzlabot infrastruktūru, palielinot drošību pret plūdiem.
  4. Ceļu uzturēšana, svarīgi ikdienas dzīvē, nodrošinot drošu transporta infrastruktūru.
  5. Pilsētas infrastruktūras uzlabošana, tostarp ceļu, ielu un gājēju ietvju izbūve/remonts, apgaismojums un atpūtas vietas.
  6. Veselības aprūpes uzlabošana un ārstu pieejamības nodrošināšana visiem iedzīvotājiem.
  7. Nodarbinātības veicināšana un darbavietu radīšana, lai cilvēki varētu dzīvot novadā un nebūtu spiesti meklēt darbu citur.
  8. Uzņēmējdarbības veicināšana un investoru piesaiste, lai radītu ekonomisko attīstību un darbavietas.
  9. Aktīvās atpūtas iespējas pagastos, paplašinot iedzīvotāju aktīvās atpūtas iespējas.
  10. Atbalsts un rūpes arī par lauku reģionu iedzīvotājiem, investējot lauku teritoriju infrastruktūrā.