sanāksme

    Jēkabpils novada vispārējās izglītības iestādes sadarbībā ar Jēkabpils novada Izglītības pārvaldi piedalās LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra rīkotajā pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā “Mācīšana, lai iedziļinātos - ieviešanas instrumenti skolas vadībai”.

2024.gada 16.februārī notika  Jēkabpils novada vispārējās izglītības iestāžu direktoru vietnieku seminārs “ Mācīšana, lai iedziļinātos – ieviešanas instrumenti skolas vadībai”. Seminārā noskaidroja

  • Kas ir efektīva mācību stunda/efektīvs mācību process?
  • Kā vērot un analizēt mācību procesu?
  • Kā veidot personalizētu pedagogu profesionālo pilnveidi?

    Lai izmodelētu to, kā notiks stundu vērošana un analīze skolās, direktoru vietnieki piedalījās  ZOOM nodarbībā. Kopīgi ar LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra vecāko ekspertu Uldi Dzērvi direktoru vietnieki izmodelēja stundas analīzes norisi.

     Tālāk seko klātienes formāta nodarbības skolās 04.03.2024. Aknīstes vidusskolā, 25.03.2024. Jēkabpils 2.vidusskolā, 12.04.2024. Jēkabpils 3.vidusskolā un 22.04.2024. Jēkabpils Valsts ģimnāzijā.

     Nodarbībās skolās Jēkabpils novada vispārējās izglītības iestāžu direktoru vietnieki papildina prasmes vērot un analizēt mācību stundas, saskatīt piemērotāko profesionālo atbalstu pedagogam, lai organizētu efektīvu mācību procesu klasē.

       Mācīšanās iedziļinoties ir process, kura laikā skolēni attīsta, nostiprina un izmanto domāšanas prasmes  – analizē, sintezē, izvērtē, risina problēmas, lieto metakognitīvos paņēmienus, lai konstruētu ilgtermiņa izpratni.

        Mācīšanās iedziļinoties pamatmērķis ir tiekties uz to, lai skolēns iegūtu padziļinātu un konceptuālu izpratni par kompleksām/sarežģītām tēmām. Būtisks priekšnoteikums, lai notiktu sekmīga, novērojama mācīšanās, ir skolotājs, kurš zina un apzinās savu ietekmi un spēj skatīties uz mācību procesu “ar skolēna acīm”.

      Mērķis ir panākt efektīvu mācību procesu, kurā skolotāji un skolēni ir partnerībā un mācās kopā; tiek izvirzīts skaidrs mācību mērķis un ir skaidrs mācīšanās progresa mērījums; ir nepārtraukta atgriezeniskās saites sniegšana skolēniem par viņu mācību progresu; tiek analizēti dati par skolēnu mācību progresu un, ņemot vērā datus, ieviestas nepieciešamās izmaiņas.